B020291B02 |
Laboratori de lectura |
2021-2022 |
Seminari de coordinació. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
3/2/2022 - 7/4/2022 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Bages
|
| |
|
Activitat en format virtual. |
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Els laboratoris de lectura són espais de creació per a l’alumnat, on se'ls convida a experimentar al voltant de la lectura, entesa en el sentit més ampli del terme. Alhora permeten gaudir de l'essència dels llibres infantils des de la vessant més creativa. Es miren els llibres d'altra manera, s'experimenta amb ells per treure'ls tot el suc que ofereixen. Es tracta d'una experiència enriquidora, amb un format que sorprèn.
Aquesta activitat de formació pretén crear laboratoris de lectura, i des del CRP es gestionaria el seu préstec als centres.
|
| |
Objectius |
-Conèixer la filosofia de fons dels laboratoris de lectura com a eines per a la promoció de la lectura dels infants.
-Elaborar laboratoris de lectura al voltant de temàtiques diverses.
-Empoderar els i les participants perquè puguin dinamitzar un laboratori de lectura en el seu centre o crear-ne de nous.
|
| |
Continguts |
-Definició i objectius d'aquest format de dinamització: els laboratoris de lectura.
-Elements fonamentals que integren els laboratoris: la bibliografia, la dinamització, els infants i les famílies, els elements d'attrezzo i escenografia, etc.
-Disseny del laboratori de lectura: temàtica., fil conductor, elements, guia del laboratori, material complementari, ...
|
| |
Formador/a |
Equip CLijCAT (Natàlia Martínez)
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Nivell 1: satisfacció i percepció subjectiva de l'aprofitament. Resposta del qüestionari de valoracióen acabar l'activitat.
Nivell 2: aprofitament i aprenentatge. Disseny i creació dels laboratoris de lectura.
Nivell 3: transferència immediata. Experimentació a l'aula.
|
| |
E-mail |
crp-bages@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
03/02/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dijous |
17/02/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dijous |
10/03/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dijous |
24/03/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dijous |
07/04/2022 |
1730 |
1930 |
|
| |